Många av våra klienter känner fortfarande igen oss som enbart Vanadistvätten. Kopplingen till Vanadistrakten har sina spår i tidigt 1988 då vi drog igång kemtvättverksamheten där, Vanadistvätten då, som än idag är i drift. Relationerna med omgivningen växte gradvis och i några jordnära utbyten började vi manuellt tvätta för grannrestauranger. Efter några partnerskap började Vandistvätten successivt ställa om till ett hotell-restauranginriktat tvätteri. År 1998, tio år efter grundandet flyttade vanadistvätten till den nuvarande anläggning i Tumba. Därav det kreativa tillägget “södra”.
Varför Södra?
Vanadisplan?
Sedan starten hade alla affärer ett personligt prägel. Vi skötte all kommunikation själva och etablerade personlig kontakt med kunderna. Vare sig det handlar om ren oprofressionalitet eller en instiktiv antikomersialisering kvarstår denna mentalitet än idag. I praktiken har detta inneburit fler samtal inne i småtimmarna, improviserande nattskift och mycket annat. Vi har ingen kundtjänst, mellanchef eller chattbott, behoven löser vi här och nu.